Tuesday, January 12, 2010

Happy 3rd Anniversary

Pada tanggal 11 Januari 2007, jam 8.45 malam.. bermulalah kehidupanku sebagai isteri.. pejam celik.. pejam celik.. tak perasan 3 tahun dah berlalu.. pernikahan ketika kami menuntut di IPT memang dipenuhi pelbagai suka duka, pahit manis.. tetapi lebih manis apabila segala onak dan ranjau yang berduri ditempuhi bersama.. semua itu asam garam dalam kehidupan.. memang seronok melayari bahtera rumah tangga dengan orang yang disayangi.. lebih seronok apabila kehadiran diri ini disayangi dan dihargai... :)

11 Januari 2010 - Diari aku hari ini seperti biasa, ke sekolah jam 12.30 tghari untuk mengajar anak didik ku yang baru masuk sekolah.. 1 Melur, 1 Orkid.. semuanya baru ingin menyesuaikan diri dengan situasi pembelajaran di sekolah.. antara nama yang aku ingat; Sharil, Aina, Nabhan Hakim, Aisyah, Zahirah dan lain2.. semuanya comel2 dan mulut yang tak boleh dizip.. hehe.. ada je keletah dan perangai yang mencuit hati.. Setelah selesai tugas, aku pulang ke rumah.. agak letih mengajar sesi petang.. tak sama ketika aku mengajar sesi pagi tahun lepas...

Sekitar jam 6.50 petang, aku sampai di rumah.. buah hatiku menyambutku dgn senyuman yang panjang.. kenapa pula ni ye?? suami aku memang selalu tersenyum.. namun jarang dia senyum selebar ini...hehe.. senyumnya sampai ke telinga.. siap bukakan pintu kereta utk aku keluar.. hehe.. romantiknya! sememangnya buah hati aku ni seorg yang romantis.. aku sangat bertuah mendapat suami sepertinya..

Apabila aku masuk ke rumah, mataku terpandang sesuatu di atas meja.. wah, kek yang cantik.. kek coklat memang favourite aku sejak di bangku sekolah.. sebab itulah aku tembam sampai mcm ni, asik makan kek coklat je.. hehe.. anyway, thank you so much, my dear.. sedap kek ni.. kek utk kita.. malam tu, aku tengok seronok betul buah hatiku ni makan kek.. tak pernah aku tengok dia makan kek dengan kuantiti yang banyak melainkan kek ini.. jauh di sudut hatiku, aku panjatkan syukur kepadaMu.. terima kasih, duhai Allah...


No comments: